Frökex

Efter att jag avnjutit min middag som bestod av varma koppen och broccoli med sweetchili (nu börjar min kreativitet bli torr..) så gjorde jag i alla fall frökex. Mest för att jag inte riktigt med nöjd med det bröd som jag gjorde här om dagen. Och jag behöver ju frukost till på torsdag då det är dags att handla igen. Linfrö och sesamfrö har jag ju kvar än och jag gillar ju knaper så då var det inte så svårt att lägga ihop pusslet. Frökex alltså. Med ost blev dom prima och så passade jag på att skära upp och torka brödet jag gjorde förut så det också knaprar lite :)
 
FRÖKEX
2 dl vatten
Lite fiberhusk
 
Vispa och låt svälla lite
 
1 dl sesamfrön
0,5 dl linfrön
0,5 dl kokosnötsmjöl
0,5 tsk salt
2,5 tsk pepparkakskrydda
 
Rör ihop och blanda noga ihop med vattnet.
Kavla ut på en plåt och skär rutor så det går att bryta lätt sen.
Grädda i 175 grader 30 min för att sedan torka i 100 grader 60 min.
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0