(VARNING BILDBOMB) Första skyltfönstret, CHECK!

Nu har vi gjort vårt första skyltfönster :) Vi delades in i grupper om tre och varje grupp skulle utgå från en trend ur "Moderådets trendguide" som kommer ut varje år. För att sätta igång kreativiteten i våra hjärnor och händer fick inte använda några färdiga saker, textilier eller produkter över huvud taget. Allt skulle tillverkas från grunden och färger blandas med hjälp av grundfärgerna gul, blå och röd (plus vit och svart). Matrialet vi fick använda var typ plastpåsar, papper, silkespapper, katong, wellpapp, frigolit, ståltråd, tejp m.m.
 
Min grupp fick trenden "Round and round". Vi gjorde en lampa av papier mache och plastpåsar, en futuristisk blomma av bubbelplast och flörtkulor, en sittpuff i "läder" av frigolit och rollade plastsäckar och vågor på väggen av målad wellpapp. Spännande material va? ;)
 
 
 
 
 
 
Den här gruppen hade trenden "Parafras".
 
 
 
 
Nästa trend är "Colour boost".
 
 
 
 
Och sista gruppen hade trenden "Black magic".
 
 
 

 
Ja så ser det ut. Kan väl vara lite svårt att snappa upp tanken med våra fönster när man inte fått trenden förklarat för sig men jag kan gå in närmare på det för den som undrar ;) Här har vi i alla fall en bild på min underbara klass.
 

Och min superduktiga lärare Anneli :)
 
 
 
Vi har alltså slitit med detta i 3,5 dagar och sen rev vi ner allt på 10 minuter :P Imorgon ska nästa klass in och släppa loss i fönstrerna. De här "skyltfönstrerna" målas ungefär 70 gånger varje termin! Man förstår att dom blir mindre och mindre :P
 
 
Redovisning hade vi först förstås.
 
 
Och här kommer lite annat smått och gott :)
 
 
Matsalen
 
 
Färgrummet
 
 
Och här har några av dockorna fått ett eget rum. Ser lite roligt ut :)
 
 
Och här har vi lilla jag i "målarstassen". Jag klarade mig bra från färg men jisses vad varm och bössi man blir när man donar på såhär hela dagarna. Imorgon är det ny friska tag. Då ska inredningsuppgiften göras klart så jag bildbombar väl imorgon med för den som är nyfiken ;) Puss och godnatt från fjollträsk!

Kommentarer
Postat av: Faster

Mera bilder tack! Kram!

Svar: Nu du ;)
Moa Gahlin

2013-01-30 @ 22:17:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0