Aloha

Ett litet ord här gör kanske gott. På plats i Stockholm nu alltså. Hoppande mellan olika hotell till en början har jag nu landat på en tältsäng (dock otroligt exklusiv sådan) hos Andreas syster Jannike i väntan på det rätta boendet. Hon har dragit med mig på diverse saker så nu börjar jag få lite koll på hur stan är uppbyggd :) Vi har bland annat varit på spelning på Debaser Slussen där Andreas band Machinae Supremacy spelade. Tränat på Sats Odenplan och ikväll varit på middag på Stureplan med några kompisar till Jannike. Jag åt sushi och Chicken Bibam Bap :) Gott men alldeles för mätt blev jag.

Första skolveckan har bestått av färglära, formlära, perspektivritande, skyltfönster och moodboard av stilepoker. Lärorikt och roligt :) Och vecka 12-14 ska jag praktisera. Förhoppningsvis i Umeå!!!!

Imorgon har jag blivit erbjuden att få fyra biljetter till förhandsvisningen av musikalen Le Miserable men som det ser ut nu går jag dit ensam. En ny erfarenhet men jag tror den kan vara bra.

 

 
På färgläran fick vi använda de tre grundfärgerna blå, gul och röd samt svart och vit för att blanda färger och göra korrekta färgcirklar och färgskalor. Mycket svårare än man tror att göra till exempel en lila som ser exakt lika röd ut som blå. En annan sak vi gjorde var att blanda grått i olika nyanser utan att endast använda svart och vit. Det går att få otroligt fina grå nyanser då.
 
 
På formlektionen utgick vi från de tre grundformerna cirkel, fyrkant och triangel. I uppgiften fick vi ett adjektiv och skulle med grundformerna och känslan av färger uttrycka ordet i ett kollage. Jag fick ordet SÖT som jag illustrerat här ovan och BRED som är här under.
 
 
 
 
Här har jag gjort ett skyltfönster för en inredningsbutik. Vi klippte ut i kartong och vek ihop en låda som var vårt "skyltfönster" sedan var uppgiften att göra en fondvägg. Och då med hjälp av grundformerna och färger framhäva vilken produkt vi säljer i butiken.
 
 
Slutligen en bild på mig tillsammans med en gigantisk staty på väg hem från restaurangen ikväll.

Kommentarer
Postat av: Lillan

Duktig du är! Jag hade jättegärna följt dig på Le Miserable.. när är den? puss!

2013-01-13 @ 12:50:36
URL: http://lovagahlin.devote.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0