Morgonsoffan i SVT

Vi fick en uppgift i samband med studiebesöket på SVT. Det var att göra om studion där Morgonsoffan håller till. Temat var lekfull vår. Tekniken var valfri men jag passade på att göra den i SketchUp på datorn nu när jag kommit in lite på det. Där kunde jag alltså bygga upp studion i 3D och sedan välja vilken vinkel jag ville visa från.
 
 
Jag gjorde här en fondvägg med björkar, blåsippor på canvas och det vårigaste av allt (i min värld), stenar! Ni vet när gruset tinar fram på gården hemma i Häggis, då är de vår :) Jag föredrar ändå stilrena studios när det är att dom sitter ner och pratar. För mycket intryck gör att man inte lyssnar på vad dom säger och åt andra hållet så får det ju inte vara för tråkigt. Men jag är nöjd med min idé.
 
Jag har faktiskt köpt en interaktiv utbilning i Adobes alla program för bildbehandling och webdesign (tex Photoshop, Illustrator, InDesign, Dreamweaver,Flash Pro, JavaScript, HTML5). Totalt 37 kurser är det men då ingår även sånt som internet-marknadsföring och hur man driver ett onlineföretag. Man har ett år på sig att gå igenom de totalt 500 timmar kursmaterial som finns. Det ska bli väldigt intressant och jag är så ivrig att få sätta igång. Tur jag har lov en vecka nu :) Jag kan ju lite smått i många av programmen men det vore skönt att lära sig från grunden.
 
Nu slocknar mina ögon snart. Godnatt på er!
 
 

Kommentarer
Postat av: Sara E

Vars ha du hittat den utbildningen? ja ha letat runt efter en sån utbildning, men alla är så sablarns dyra! :(

Svar: Jag köpte den via Groupon. Typ som LetsDeal. Så jag betalade 1000 kr istället för 10.000 kr. Sjuka rabatter! Den var tyvärr förra veckan men dealarna brukar ju återkomma ibland. Jag hojtar om jag ser något :) Det var hos e-careers.com i alla fall.
Moa Gahlin

2013-02-26 @ 13:52:41
URL: http://eliiaaas.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0