Fotokurs

I helgen går jag en fotokurs för att lära mig att knäppa kort med systemkameran. Utan att använda autofunktionen då :) Det är fantastiskt att se vad enkelt man kan ta otroligt bra bilder med lite kunskap om kamerans funktioner. Jag trodde aldrig att det skulle vara så intressant som det var. Det stod ett så klockrent citat på väggen i klassrummet. 
 
 
Sen fick vi såklart lite hemläxa innan vi fortsätter imorgon. Vi skulle testa de tre olika funktionerna som vi gick igenom idag, bländare, slutartid och ISO. Det var kul men hjärnan fick ju arbeta lite :P
 
De här nedre bilderna har jag tagit med en lång slutartid. 2,5-3 sekunder hade jag alltså på mig att föra en lampa i luften innan bilden var "klar". Bilderna går att klicka upp så dom blir stora.
 
 
 
Sen gjorde jag såklart en paj så jag skulle ha något roligare motiv än blomkrukor. God var den ju också som tur var. En av mina favvopajer, laxpaj. Ena bilden fokuserade jag på pajen med ett lågt bländartal och den andra på vinet med högre bländare. 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0