Italiensk buffé

Andreas tjej Emilia bjöd in till kalas i helgen. Italiens buffé stod på menyn och jag fick äran att vara med på slutet när allt mat skulle läggas upp och piffas till :) Lyx när alla röror och degar är gjorda. Det är ju det man ser med ögat som är roligast att göra ;) Emilia har förmodligen lagt ner åtskilliga timmar på all förberedelse med maten för att inte tala om att hon sökt recept till allt i flera veckor. Och se vilken fin tårta här nere bland bilderna.
 
Jag föjde med till Flemingsberg på villkor att någon åkte med tillbaka så jag slapp ta pendeltåget själv mitt i natten. Tur var väl det för det är verkligen en helt annan värld där nattid. Vilka attityder fulla människor har mot varandra. Och alla unga männikor som hänger där! Nu låter jag som en gammal tant men jag skulle aldrig aldrig tillåta att mina barn var utomhus den tiden. Jag skulle för den delen aldrig vilja bo här med mina barn under uppväxten. Nä nog talat om det. Jag är snart klar här i Stockholm och det känns fantastiskt. Fem veckor kvar ungefär, varav tre av dom består av "tredagars-veckor" på skolan. Här går det undan :)
 
 
 
I
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0