Vårt lilla husprojekt

Helgen har tickat på helt utan planer så jag tog mig tid och gjorde några collage med före- och efterbilder på de rum vi pysslade på med i huset tidigare iår :) Bättre sent än aldrig. Ganska roligt att se vilken skillnad det blev.
 
 

Köket blev lite hastigt vitmålat och omtapetserat en helg när jag var ensam.
När katten är borta... ;) men jag är så nöjd att jag gjorde det.
 
 


Vindsvåningen först sett från trappen och sen från soffan. Här uppe målade vi väggar och tak vitt. Även skorstenen fick sig en omgång med vit färg och nya lister. Golvet byttes ut och trappräcket byggdes om. Vi rev även ett av förråden så vi kunde göra "trapphålet" större. Tidigare fick man ducka för att inte slå i huvudet :)
 

Trappen upp till vinden var tidigare gömd bakom väggar och dörrar så dessa rök ganska snabbt när vi hade flyttat in. Vi behöll stommarna som fanns där innanför och byggde på med ett räcke i samma stil som på vinden. Bets är en fenomenal uppfinning ;) Trappen och taket målades såklart och väggen tapetserades om.
 
 
Ja här har vi vårt lilla projekt som numera står still och förmodligen kommer att säljas inom en snar framtid då vi flyttade till Jokkmokk i April. Någon som är sugen på ett hus? Eller kanske vet någon som är? ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0