Now we talking!

Gårdagen bjöd på en tur runt elljusspåret. Första gången jag vågar springa i skogen här i Jokkmokk. Jag har fått för mig att det är massor med björnar där borta. Men igår var det så fint väder och massor med hurtisar i farten så då testade jag. Den kortaste rundan går väldigt nära sjön så det kändes lugnt. Men jag måste nog säga att elljusspåret var inte bättre här än i Dorotea. Backar, backar och åter backar. Det är okej när man springer för då kan man köra lite ruscher i dom upp och ner men jag tror ju aldrig att jag ens kommer fundera på att åka skidor där i vinter. Oh no no!

Efter rundan körde jag lite styrkeövningar på skolgården. Ett lagomt cirkelpass som alla kan köra. Jag har tagit ner en timer i appform där man ställer in hur många sekunder man ska va aktiv och hur lång vila, samt hur många rundor, sen piper den när det är dags att byta. Jag körde 45 s aktiv, 20 s vila.

-Djupa benböj
-Spring med höga knän
-Utfallsgång
-Spring med hälkick på rumpan
-Lägg dig på rygg och lyft höften samtidigt som du lyfter en och en fot växelvis
-Ställ dig i pushup-ställning på något högre och gå upp och ner med händerna
-Avsluta med plankan

Detta gör du 2-4 varv beroende på hur tränad du är.
Ja, det var en command ;) do it!

Annars pysslade jag på med lite allt möjligt. Jag fick ett väldigt glädjande besked! Inget ni kan gissa er till men ack så glad och taggad jag är. Jag återkommer till det senare under veckan ;) Igårkväll provade jag också att baka nyttiga kakor. Kakmonster som jag egentligen är så kunde jag inte låta bli. Dom va göööörgoa och innehåller bara sånt jag äter till frukost. Det är helt sjukt att det verkligen smakar kakor. Havrergryn, keso, äggvita, tranbär, kanel och lite bakpulver (bakpulver äter jag förstås inte till frukost). Jag lovar att göra dom till vem som helst som är manad att smaka ;)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0