Nya utmaningar!

Yes det här går galant... snörvel, va! host, nej det kan inte va sant. Jag har blivit förkyld. Fantastiskt dålig tajming.. Jag har i alla fall antagit en ny utmaning och det ska bli minst lika spännande som Fitnessfighten. Bodyrock heter det denna gång. Det är tre träningsprogram som kallas BodyRock, BodySculpt och BodyFlow.  Varje dag visas de nya övningarna i videoklipp på Bodyrock.TV och man kan börja när som helst under månaden OCH DET ÄR GRATIS! Inga undanflykter :)

- Bodyrock är ett kombinerat styrke och konditionspass. 4 övningar per pass, 50/10, 50 sekunder med så många repetitioner som möjligt sen 10 sekunder vila och så byter man till nästa övning. Detta pågår i 12 minuter.
- Bodysculpt är mer styrka och fler övningar men samma uppbyggnad som bodyrock. 50/10. 12 minuter.
- Bodyflow är yoga i olika former. 12 minuter.

Schemat ser ut som sådant:


En, två eller tre pass per dag och två aktiva vilodagar i veckan, alltså ska man träna något lätt dessa dagar. Perfekt upplägg tycker jag då jag även tänkt komma igång med löpningen men ändå behöver något schema att gå efter så jag får in lagomt med styrkepass.

Nu vill jag bara bli frisk igen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0