Kassler

Idag låg jag kvar länge i sängen. Kollade lite på tv vid åtta och sov sedan en stund till. Blev nog frukost först vid elva tror jag. Proteingröt med banan, mums. Sen satt jag i sängen med datorn fram till lunch :P och så blev det lite mer surfande tills jag fick nog och for på gymmet. Dagens besök bjöd på 30 min löpning och 15 min 'Ab Burner' med appen Nike Training Club. Rekommenderas varmt! Finns alla möjliga träningspass. Korta, långa, fokuserade på olika muskler, pulshöjande, you name it. Varje övning kan man se i videoklipp om man inte förstår men när passet startar så visas bara en bild för varje övning och så är det en röst som ger tips och säger till när det är dags att byta.

Ja till rubriken. Vi är väldigt förtjusta i kassler på mackan i vår lilla familj. (Det är lite mysigt att säga familj fast vi bara är två än). Och när den är på extrapris kan det hända att jag köper lite mycket av den varan så då får det bli kassler till maten också. Men det gör inget för min del då jag kommit på att det är riktigt gott att steka/värma den och äta tillsammans med ugnsrostade morötter och palsternacka. Gärna massor med vitlökskrydda innan man stoppar in i ugnen :) Idag provade jag också att röra ut kesella med lite sambal oelek. Vilken fullträff!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0