Framme



Då var vi på plats i Funäsdalen. Första krogrundan är gjort och även första videodagboken. Men vi är ju lite ny på den fronten så det behövs nog lite övning :D Den ligger iallafall på annas facebook.

I lördagskväll då vi anlänt till Eriksgårn träffade vi ett gäng tyskar som jobbar i Hede med vindkraftverk. Och som jag kämpade på och prata knaglig engelska med en av grabbarna. Jag försökte till och med  lära honom prata svenska. "jag kan prata svenska", "jag älskar dig" osv. Sen efter sisådär 40 minuter så kommer en kompis till han och fråga 'Bju du på en snus?' och han svarar 'Ja, fan!'
Ja självklart var han 100% svenne. Snacka om grundlurad! Han skrattade gott men bad samtidigt om förlåtelse eftersom han drog det en aning långt :P

Imorgon ska vi nog gå och skriva lite papper med chifen eller någe. Sedan blir det skidhyrning och fjällvandring och vädret tillåter. Så härligt med en riktig vinter!

Nu är det dags för sängen för fjallpigorna i träsket.
Puss till mina nära och kära


Kommentarer
Postat av: Lillasyster

Haha, va kul att han lurade dig att han inte kunde svenska! Ja hade vela se din min när du insåg att han va svensk :D Puss på dig min älskade

2009-12-16 @ 16:44:31
URL: http://lovagahlin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0